Besøg i Danmark

Katrin Rohdes besøg i Danmark

Efterår 2011

Reception i anledning af  udgivelse af bogen Mama Tenga

8 vestafrikanske musikere og dansere indtager sammen med 50 gæster AC Børnehjælps lokale på en helt særlig måde, der sprænger den sædvanlige ro og orden med flere længder både energi- og lydmæssigt.

Anledningen er udgivelsen af Katrin Rohdes bog "Mama Tenga - mit afrikanske liv" på dansk. Dette initiativ er blevet til virkelighed takket være AMPO Danmarks store indsats og er det hidtil største projekt, som støttegruppen har arbejdet for i det seneste års tid.

En sådan begivenhed skal fejres - og det bliver den! Katrin Rohde er netop kommet til Danmark fra Burkina Faso og møder mange af de trofaste støttepersoner, grupper og familier, der bakker op om AMPOs projekter. Katrin Rohde hyldes i dagens anledning af intet mindre end 3 diplomaters fremmøde på AC Børnehjælp: Burkina Fasos ambassadør, Monique Ilboudo, Burkina Fasos konsul Jens PauliI og Tysklands konsul Finn Prang- Andersen.

En bred vifte af Burkina-elskere - både individuelle gæster, NGO-ere, LIONS klubber, adoptivfamilier og et par friske adoptivdrenge fra Burkina Faso får varmegraderne til at stige i den ellers rolige kantine. De 8 vestafrikanske musikere og dansere installeres - og vupti, så er der gang i Afrika-stemningen.

Dette brag af en festlig begivenhed kan høres og mærkes både inde og uden for AC Børnehjælps "hovedkontor" i Århus. Samtidig er receptionen starten på en 14 dages turné i hele Danmark arrangeretaf AMPO Danmark, hvor Katrin Rohde i de kommende uger afholder adskillige foredrag om sine projekter og forholdene i Burkina Faso på gymnasier og andre læreanstalter samt naturligvis i flere LIONS-klubber, som igennem mange har støtte AMPOs arbejde for udsatte børn og unge samt deres familier.

Skrevet af: Area Manager Jette Würtz fra AC børnehjælp

Viborg Katedralskole

Katrin besøgte Viborg Katedralskole og  gjorde der et stort indtryk på de elever, der hørte hende fortælle på både tysk, engelsk og fransk.

Uhresalen i Hinnerup

Over 80 mennesker var mødt op i Uhrersalen i Hinnerup

Videooptagelse fra Uhresalen

April  2014

Katrin Rohde besøgte igen Danmark i april 2014 og holdt foredrag flere steder i Danmark. Turneen sluttede med et foredrag på Folkestedet i Århus.

April 2015

Det var planlagt, at Katrin Rohde skulle besøge Danmark igen i foråret 2015, men på grund af sygdom blev turneen aflyst.

April 2016

Katrin vendte tilbage til Danmark i april 2016 og holdt foredrag hos Lions i Års og Folkestedet i Århus arrangeret af AMPO.DK

September 2018

Katrin startede sin turne med et arrangement for sjællandske Lionsklubber, herefter gik turen til Skanderborg Handelsgymnasium.

I Viborg Domkirkes sognegård, blev der afholdt et dinner-arrangement i samarbejde med Møltrup Optagelseshjem, der er et tilbud til hjemløse mænd.

Herefter deltog Katrin i Burkinagruppens weekendtur i Virksund. BurkinaGruppen er forældre, der har adopteret børn fra Burkina Faso. Ialt 30 forældrepar med børn i alt ca. 100 personer  deltog.

Katrin sluttede af med et arrangement på

Folkestedet i Århus.

Viborg